POLUX MEDIA

ყველა სტატია

განვითარების 3 ფაზა – ერთი ლოგიკა და ათობით იმპერია (რეი დალიო, ნაწილი IV)

იმპერიების განვითარების 3 ფაზა

იმპერიის არსებობა 3 ძირითად პერიოდად შეგვიძლია დავყოთ: აღზევება ჰოლანდიის იმპერია ჰაბსბურგების დამარცხებით აღზევდა. ქვეყანაში ისე გაიზარდა განათლების დონე, რომ მსოფლიოში ყველა მნიშვნელოვანი გამოგონების მეოთხედი მათ ეკუთვნოდათ.  მათ შორის გამორჩეული იყო დიდი გემების პროექტირება. ტრანსპორტის ამ სახეობის განვითარებამ ხელი შეუწყო მოგზაურობასა…

იმპერიების აღზევებისა და დაცემის დიდი ციკლი – რეი დალიო (ნაწილი III)

იმპერიათა აღზევება და დაცემა

დიდი ეკონომიკური კანონზომიერებების აღმოსაჩენად, გადავწყვიტე შემესწავლა ბოლო 500 წლის განმავლობაში არსებული10 დიდი იმპერია. მთავარი რასაც ვაკვირდებოდი იყო კავშირი ამ იმპერიებსა და მათ ვალუტებს შორის – რა როლს თამაშობდა სახელმწიფოს ვალუტა მსოფლიო ეკონომიკაში. ჩემი კვლევა მოიცავდა ჰოლანდიის იმპერიისა და გილდის, ბრიტანეთის…

ცვალებადი წესრიგები – რეი დალიო (ნაწილი II)

ახალი მსოფლიო ეკონომიკური წესრიგი

კვლევისას 3 მნიშვნელოვანი ფაქტორი ჩამოვაყალიბე, რომლებიც დიდ როლს თამაშობს ახალი გლობალური ბალანსის დამყარებაში. ძირეული ცვლილებები იწყება მაშინ, როდესაც: პირველი – ქვეყნებს არ აქვთ საკმარისი ფული ვალების გადასახდელად. (მაშინაც კი თუ საპროცენტო განაკვეთს ნულამდე დაწევენ). შედეგად ისინი მეტი ფულის ბეჭდვას იწყებენ.…

როგორ გავუმკლავდეთ ცვალებად მსოფლიო წესრიგს? – რეი დალიო (ნაწილი I)

ცვალებადი მსოფლიო ეკონომიკური წესრიგი - წიგნი

ჩვენს გარშემო არსებული ეკონომიკური გარემო ძალიან სწრაფად იცვლება. ყოველდღიურად უამრავი დიდი თუ პატარა ფინანსური გადაწყვეტილების მიღება გვიწევს. თუმცა, პრობლემა ისაა, რომ არ ვიცით როგორ მივიღოთ სწორი გადაწყვეტილება: რას მივაქციოთ ამ დროს ყურადღება და რატომ? არც ის ვიცით საერთოდ რა იწვევს…

პორტერის 5 საბაზრო ძალა

პორტერის 5 ძალა

მაიკლ პორტერის ბაზრის 5 ძალის სტრატეგიული ანალიზის მოდელი საზოგადოებისთვის ჯერ კიდევ 1979 წელს გახდა ცნობილი. პორტერმა სტატია Harvard Business Review-ში გამოქვეყნა და სწორედ იქ აღნიშნა ფუნდამენტური საბაზრო ძალები, რომლებიც გავლენას ახდენენ ბიზნესებზე.  ეს მოდელი დღემდე რჩება ერთ-ერთ მთავარ ინსტრუმენტად ბიზნესის…

ეროვნული ბანკი

ეროვნული ბანკი და მისი ფუნქციები

ეროვნული ბანკი არის ქვეყნის ცენტრალური ბანკი, რომელიც პასუხისმგებელია ფულად-საკრედიტო და სავალუტო პოლიტიკის განხორციელებაზე. მისი მთავარი მიზანია ფასების სტაბილურობის შენარჩუნება და ფინანსური სისტემის გამართული ფუნქციონირების უზრუნველყოფა. ეროვნული ბანკის ძირითადი ფუნქციებია: 1. ფულად-საკრედიტო პოლიტიკის განხორციელება: ეროვნული ბანკი სახელმწიფოში ატარებს მონეტარულ პოლიტიკას. მას…

ძიუდოს სტრატეგია – გაიმარჯვე ბიზნეს ომებში

ძიუდოს სტრატეგია ბიზნესში

გახსოვთ როგორ დაამარცხა დავითმა გოლიათი? ის არ დაუპირისპირდა გოლიათის ძლიერ მხარეს, არამედ სწორად განსაზღვრა საკუთარი შესაძლებლობები და მასზე მორგებული ტაქტიკა აირჩია. საბოლოოდ, დავითმა გოლიათი შურდულით განგმირა.  სამხედრო თუ ბიზნესის ხელოვნება ამ მარტივ გათვლებზე დგას – სწორად შეაფასო შენი და მოწინააღმდეგის…

ლურჯის ოკეანის სტრატეგია

ლურჯი ოკეანის სტრატეგია ბიზნესში

ხშირად ფიქრობთ ბიზნესის წამოწყებაზე და არ იცით როგორ გადადგათ პირველი ნაბიჯი? შეიძლება, ბევრჯერ გითქვამთ კიდეც: “ეს იდეა ხომ მეც მქონდა, ახლა რაღა აზრი აქვს?”, “პურის ბიზნესის დაწყებას არ გირჩევ ისედაც ბევრია” და ა.შ. სადაც არ უნდა გაიხედოთ ყველა ნიშა ათვისებულია,…

“კოკაინის ეფექტი” ბიზნესში

კოკაინის ეფექტი გაყიდვებში

გაყიდვები საკმაოდ რთული და შრომატევადი პროცესია. ყოველ დღე გაყიდვების უამრავი გურუ აზიარებს რჩევებს როგორ გაყიდოთ მეტი. ისინი ერთი და იგივე მარტივ იდეას ათასგვარი ფორმით ატრიალებენ, რომ მსმენელებზე შთაბეჭდილება მოახდინონ.  მართლაც, რომელი ექიმი გამხდარა მდიდარი რჩევით: მიიღეთ ორი აბი ასპირინი! საჭიროა…

საჩუქრები – ორიგინალური იდეები

საჩუქრები და იდეები

საჩუქრების ჩუქება ერთ-ერთი უძველესი და ყველაზე გავრცელებული ტრადიციაა მსოფლიოს მასშტაბით. ადამიანები ჩუქნიან ერთმანეთს საჩუქრებს სხვადასხვა მიზეზით – დაბადების დღეზე, დღესასწაულებზე, განსაკუთრებულ შემთხვევებში ან უბრალოდ ყურადღების გამოსახატად. თუმცა, საჩუქრის ჩუქების ტრადიცია არ არის მხოლოდ ფორმალობა, არამედ მას ღრმა ფსიქოლოგიური და სოციალური…

შავი პარასკევი 2025: წლის ყველაზე დიდი გაყიდვების დღე

შავი პარასკევი გრანდიოზული ფასდაკლება

შავი პარასკევი არის წლის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი დღე ვაჭრობის ინდუსტრიისთვის. ეს არის დღე, როდესაც მაღაზიები და ონლაინ მაღაზიები მომხმარებლებს უდიდეს ფასდაკლებებსა და აქციებს სთავაზობენ სხვადასხვა პროდუქციაზე. ბევრი ადამიანისთვის შავი პარასკევი, შეიძლება ითქვას, დღესასწაულთანაც კი ასოცირდება, ვინაიდან ეს არის შესანიშნავი შესაძლებლობა…

ბრენდის არექტიპები – რომელი ხარ შენ?

ბრენდის არქტიპი იუნგისგან

ბრენდის არქეტიპი არის სიმბოლური გამოხატულება ან პერსონიფიკაცია იმ ღირებულებებისა და თვისებებისა, რომლებსაც ბრენდი წარმოადგენს. ეს კონცეფცია ეყრდნობა კარლ იუნგის ფსიქოლოგიურ თეორიას არქეტიპების შესახებ, რომლებიც ადამიანების არაცნობიერ ფენაში არსებულ საყოველთაო სიმბოლოებს წარმოადგენს. ბრენდის არქეტიპი გვეხმარება გავიაზროთ ბრენდის არსი, მისი ღირებულებები, დამოკიდებულებები…